Acest raport, realizat în cadrul proiectului GEMINI (Gender Equality through Media Investigation and New Training Insights), investighează metodele și instrumentele educaționale utilizate pentru creșterea conștientizării asupra egalității de gen. În concordanță cu strategia UE pentru egalitatea de gen 2020–2025, proiectul își propune să combată stereotipurile de gen care perpetuează inegalitățile și să sprijine adulții tineri și educatorii în promovarea unor mesaje pozitive despre egalitatea de gen. Cercetările s-au concentrat pe șase țări participante: Italia, România, Bulgaria, Irlanda, Portugalia și Malta.

Autori și Contributori
Autori principali: Fabrizio Boldrini, Maria Rita Bracchini – FCSVM (entire document)
Contributori: Sara Arnold – CI (Secțiunea: Irlanda), Silvia Fanti – FCSVM (Secțiunea: Italia/Practici bune), Petar Tsvetkov – CEI (Secțiunea: Bulgaria), Joyce Grech – MEYR (Secțiunea: Malta), Joana Vieira dos Santos – UAlg (Secțiunea: Portugalia), Raluca-Nicoleta Radu – UB (Secțiunea: România)
Recenzori: Marica Spalletta, Antonio Opromolla – LCU (entire document)
Rezumat Executiv
Raportul D4.1 explorează cele mai bune metode și instrumente educaționale care pot contribui la creșterea conștientizării asupra egalității de gen, oferind o perspectivă detaliată asupra politicilor educaționale și inițiativelor implementate în țările participante.
Obiectivele raportului includ:
Identificarea stereotipurilor de gen prezente în sistemele educaționale și a modalităților prin care acestea pot fi combătute.
Analizarea strategiilor pedagogice care promovează egalitatea de gen.
Oferirea unui compendiu de bune practici și instrumente educaționale pentru formatori.
Raportul subliniază că educația joacă un rol crucial în construirea unei culturi care să sprijine egalitatea de gen. Deși inițiativele naționale și regionale au avut impact, există încă lacune semnificative în integrarea egalității de gen în curriculă și în metodele de predare.
Printre soluțiile propuse se numără:
Adaptarea materialelor didactice pentru a evita perpetuarea stereotipurilor de gen.
Introducerea cursurilor obligatorii pentru profesori pe tema egalității de gen.
Creșterea reprezentării femeilor în domenii tradițional dominate de bărbați, cum ar fi STEM.
Raportul complet este disponibil pentru descărcare aici:
STATE OF THE ART OF EDUCATIONAL METHODS AND TOOLS FOR GENDER EQUALITY AWARENESS
Despre: GEMINI (Gender Equality through Media Investigation and New Training Insights) studiază consumul de seriale TV și online de către tineri adulți, producția de seriale relevante și abordările profesorilor în predarea egalității de gen în liceele europene. Pe baza cercetărilor noastre, vom dezvolta materiale noi pentru predare și formare în licee, despre egalitatea de gen, utilizând serialele TV și online.
Acest proiect a primit co-finanțare din partea Uniunii Europene în cadrul Acordului de Grant nr. 101088073.
Vizitați site-ul proiectului pentru mai multe informații: https://gemini.unilink.it/.
Comments