Acest raport (D3.1) prezintă cercetările proiectului GEMINI privind reprezentarea și producția problemelor de gen în serialele dramatice din patru teritorii empirice: Irlanda, România, Italia și Danemarca. Scopul raportului este de a oferi oportunități de învățare pentru predarea problemelor de gen în licee europene. Metodologia include analiza producției, a reprezentării de gen și a perspectivei pedagogice bazate pe studiile de focus grupuri cu elevi de liceu și interviuri cu profesori. Studiul identifică 11 cazuri reprezentative din seriale dramatice care pot fi utilizate în predare pentru a spori alfabetizarea media și conștientizarea problemelor de gen.
Autori și contribuitori:
Autor principal și editor: Kim Toft Hansen (AAU)
Contributori: Sarah Arnold, Izzy Fox (MU), Raluca Radu, Anamaria Sasu, Nicoleta Talpeș, Mihai Coman (UB), Valentina Re, Paola De Rosa, Gianluigi Rossini (LCU), Elena D’Amelio (Universitatea din San Marino), Louise Brix Jacobsen, Camilla Møller Olesen (AAU).

Rezumat:
Acest raport prezintă cercetările GEMINI asupra producției și reprezentării problemelor de gen în patru teritorii empirice: Irlanda, România, Italia și Danemarca. Pe baza informațiilor colectate, raportul oferă oportunități de învățare ușor de utilizat, cu un accent special pe predarea problemelor de gen în liceele europene.
Secțiunile 2 și 3 articulează metodologia raportului (bazată în principal pe studii de producție și de reprezentare a genului) și oferă o imagine de ansamblu asupra cercetării de ultimă oră despre relația dintre subiectele de gen, tineret/adolescenți și serialele dramatice. Deși există numeroase cercetări pentru fiecare domeniu separat, relația dintre acestea a primit puțină atenție, ceea ce face ca rezultatele acestui raport să fie originale și relevante într-un context european divers.
Secțiunea 4 demonstrează cum problemele de gen au fost adesea o chestiune conștientă (și uneori inconștientă) în timpul producției. Pe baza rezultatelor focus grupurilor cu elevi de liceu (vezi D3.2), 11 cazuri aplicabile au fost selectate. Aceste seriale au fost analizate din perspectiva producției în ceea ce privește problemele de gen. În cele mai multe cazuri, abordarea de gen a fost un subiect deliberat pentru generarea de dezbateri sau dialoguri constructive, dar în unele cazuri, problemele de gen au apărut ulterior.
Secțiunea 5 analizează cele 11 cazuri prin extrase reprezentative din serialele dramatice. Adoptând dogma "un serial, o scenă, o problemă," analizele subliniază nu doar calitățile textuale ale serialelor, ci și modalități simple de a utiliza serialele dramatice în predare. Fiecare dramă selectată a fost integrată într-un triunghi pedagogic care pune accent pe alfabetizarea media și problemele de gen, oferind o abordare simplă și neutră pentru profesori și elevi de a explora și analiza alte fragmente din seriale.
Astfel, punctele cheie din acest raport includ lecturi analitice despre drame seriale relevante din perspectiva problemelor de gen, precum și prezentarea unor metode practice pentru integrarea acestor probleme și a alfabetizării media în predarea liceală.
Raportul complet este disponibil pentru descărcare aici:
Understanding young adults and gender equality through serial drama
Despre: GEMINI (Gender Equality through Media Investigation and New Training Insights) studiază consumul de seriale TV și online de către tineri adulți, producția de seriale relevante și abordările profesorilor în predarea egalității de gen în liceele europene. Pe baza cercetărilor noastre, vom dezvolta materiale noi pentru predare și formare în licee, despre egalitatea de gen, utilizând serialele TV și online.
Acest proiect a primit co-finanțare din partea Uniunii Europene în cadrul Acordului de Grant nr. 101088073.
Vizitați site-ul proiectului pentru mai multe informații: https://gemini.unilink.it/.
Comments