Raportul D3.2 prezintă rezultatele cercetărilor realizate în cadrul proiectului GEMINI (Gender Equality through Media Investigation and New Training Insights) cu privire la percepția tinerilor adulți europeni și la gradul de conștientizare al profesorilor și formatorilor din școlile secundare asupra problemelor legate de egalitatea de gen. Studiul a fost realizat în patru țări europene: Danemarca, Irlanda, Italia și România, folosind o abordare metodologică mixtă, care include focus grupuri, interviuri și un sondaj transnațional.

Obiectivele principale au fost:
Investigarea consumului de seriale dramatice de către tineri adulți și interesul lor pentru problemele de gen.
Evaluarea atitudinilor profesorilor și formatorilor față de utilizarea serialelor dramatice ca instrumente educaționale pentru predarea problemelor de gen.
Analiza influenței serialelor dramatice asupra percepțiilor tinerilor europeni despre diversitate și egalitate de gen.
Autori și Contributori
Editor principal și autor al documentului complet: Marica Spalletta, Link Campus University (LCU), Roma
Autori principali pe secțiuni: Paola De Rosa, LCU – Secțiunea 2, Raluca Radu, Universitatea din București (UB) – Secțiunea 3, Nicola Ferrigni, LCU – Secțiunea 4
Contributori suplimentari: Kim Toft Hansen (AAU), Louise Brix Jacobsen (AAU), Camilla Møller Olesen (AAU), Mihai Coman (UB), Anamaria Sasu (UB), Nicoleta Talpeș (UB), Sarah Arnold (MU), Izzy Fox (MU),
Recenzori: Raluca Radu (UB), Sarah Arnold (MU),
Rezumat Executiv
Acest raport prezintă rezultatele cercetării realizate în cadrul activităților WP3 din proiectul GEMINI. Studiul a avut loc în Danemarca, Irlanda, Italia și România și a folosit o metodologie mixtă care combină metode calitative (focus grupuri și interviuri aprofundate) și metode cantitative (un sondaj transnațional multilingv). Concluziile oferă date valoroase pentru înțelegerea percepțiilor tinerilor europeni asupra reprezentărilor de gen din serialele dramatice și asupra atitudinilor profesorilor față de predarea acestor probleme prin intermediul serialelor.
Secțiunea 2 detaliază metodologia comună folosită în cele patru țări pentru a desfășura sesiunile de focus grup cu elevii de liceu europeni și prezintă principalele rezultate din fiecare țară. Analiza comparativă subliniază factori socio-culturali specifici care influențează percepțiile despre diversitate și egalitate de gen.
Secțiunea 3 prezintă rezultatele interviurilor cu profesori, evidențiind interesul acestora pentru problemele de gen și provocările cu care se confruntă, precum rezistența socio-culturală sau lipsa infrastructurii tehnice adecvate.
Secțiunea 4 analizează datele din sondajul transnațional, oferind perspective comparative asupra gradului de conștientizare și interes al elevilor pentru problemele de gen. Serialele dramatice sunt percepute ca având o influență duală: pe de o parte, perpetuează stereotipurile de gen, iar pe de altă parte, sugerează modele incluzive de societate, având un impact emoțional semnificativ asupra tinerilor europeni.
Concluziile raportului creează o legătură strategică între faza de cercetare și fazele de formare și pilotare ulterioare din proiect. Acestea oferă, de asemenea, informații valoroase pentru integrarea serialelor dramatice și a problemelor de gen în predarea din școlile secundare europene.
Raportul complet este disponibil pentru descărcare aici:
Understanding Young Adults' Perception and Detecting Teachers' and Trainers'
Awareness
Despre: GEMINI (Gender Equality through Media Investigation and New Training Insights) studiază consumul de seriale TV și online de către tineri adulți, producția de seriale relevante și abordările profesorilor în predarea egalității de gen în liceele europene. Pe baza cercetărilor noastre, vom dezvolta materiale noi pentru predare și formare în licee, despre egalitatea de gen, utilizând serialele TV și online.
Acest proiect a primit co-finanțare din partea Uniunii Europene în cadrul Acordului de Grant nr. 101088073.
Vizitați site-ul proiectului pentru mai multe informații: https://gemini.unilink.it/.
Commentaires